keskiviikko 14. huhtikuuta 2010

Eka hakutreeni

Löydettiin Elmin kanssa kivan oloinen hakuryhmä ja ollaan siis aloteltu hakuilua. Sopii kyllä Elmolle ku nenä päähän. :D Sillon joskus pentuna mä yritin sille opettaa jälkeä ja eihän se mitään hiffannu, mut tää hakuilu tuntee menevän ja jäävän kallon sisään. :D Tosiaan eka treeni oli jo 11.4

Tehtiin Elmille ihan simppeli pikku treeni. Makkararingit ym. skipattiin suoraan ku ei tolla mitään ongelmia ole ihmisten kanssa. Tehtiin eka pari toistoa niin, että Elmo näki mihin maalimies meni. Ei tän kanssa mitään ongelmaa. Painui suoraan perään ja suoraan ukolle. Sieltä sitten palkka ja syötellen mun luo. Ei tossakaan mitään ongelmaa. Elmo pysyy siellä missä nakit. :D

Tän jälkeen kokeiltiin niin, että Elmo ei nähnyt mihin maalimies meni ja mä lähetin sen sinne suuntaan. Elmo lähti ku tykin suusta ja sitten lähdön jälkeen tajus et "hitto, enhän mä tiiäkkään missä se ukko on...". Tehtiin niin että mä lähin Elmon tueks käppäilemään koukero/siksakkia about maalimiehen suuntaan. Elmo teki ite kaiken työn et en antanu sille sinänsä mitään vinkkiä. Fiksuna miehenä nappas hajun aika nopsaa ja sitten melko suoraa ukolle. Fiksu gubben <3 Tehtiin toinen samanlainen toisto ja sekin meni hienosti. Hyvin toi eläin kekkaa homman jujun ja mun mielestä ehkä jopa yllättävän nopsaa nappas hajua. :D Kyllä siitä hyvä haku koira tulee. Mä nyt oon aika paljon ryhmäläisten neuvojen varassa, kun en sen suuremmin oo päässy perehtymään hakukoiran koulutukseen, mutta kattoo nyt miten tää lähtee tästä rullaamaan.

1 kommentti:

  1. Jee, haku on kivaa! Oletko miettinyt, tuleeko siitä rullakoira vai haukkuva? Meillä Stephanie haukkuu aika hyvin, voisi kuvitella että velipojallakin olisi siihen taipumusta :)

    VastaaPoista